The Valley of Oblivion
The Soundrops official forum

The Soundrops - drops w innych sounds

Lodge - 2011-01-18, 21:33
Temat postu: drops w innych sounds
Choć to nie było nigdy jakimś naszym priorytetem, tak się jakoś złożyło, że ani jako Triangelsi ani jako Soundrops nigdy nie próbowaliśmy świadomie kopiować niczyjego stylu, starając się bardziej wyciągnąć maximum z naszych ograniczonych przecież możliwości . Jednak w oczywisty sposób do naszych utworów przedostały się z piosenek naszych ulubionych zespołów elementy stylistyczne i nawet melodyczne.

Na razie zajmijmy się tylko muzyką:

a) świadome cytaty

- w zakończeniu The Answer zakończenie I Will

- w The Park kulminacje z What On Earth

- gods: wiadomo

- Tańczmy do upadłego: też wiadomo

- w najnowszej wersji 19 Aug Rev chórek śpiewa refren I’m So Glad

- w naszej przeróbce Aguirre oczywiście w środku jest fragment z The Cinema Show

- w Tooo gitara jakby z Trenu (tylko że gorsza)


b)cytaty nieświadome (tu zaczyna się zabawa – kto znajdzie więcej?)

- w nieszczęsnym Suburban Bus w refrenie jak byk stoją fragmenty Blackberry Way – jak mogłem tego nie zauważyć?

- Właściwe całe All The Time jest nieświadomym plagiatem Everybody Needs Somebody to Love, na szczęście trudno to na pierwszy rzut oka zauważyć, bo jakiś poboczny zaśpiew przeszedł do głównej melodii a główny riff został nieco zdeformowany, utwór pochodzi z roku 2005 a ostatni raz słuchałem oryginału na szpulowcu okoo 1990, brawo!

- zwrotka The Channel of Relief na pewno dużo zawdzięcza zakończeniu Trzeciego Oceanu

- oczywiście Following the Moon było pomyślane jako pastisz The Doors, ale jednak główny riff jest za blisko Black Polished Chrome

- rytmika Darkness Darkness na pewno wzięła się z Kantyku

- refren The Lighthouse wzięty z Fade Away (nawet to samo słowo i tak samo przekręcóny dyftong)

- melizmat w refrenie Greed wykrojony z najleprzego momentu So Far Away

- refren The Larch na pewno w jakiejś części opiera się na Eyes of a Child (Part One)

- w refrenie For The Time Being są jakieś echa Remember Me My Friend, choć MarAdler dopatrzył się w tym utworze poważniejszego nadużycia – główny riff rzekomo ukradłem z I Want You

- zakończenie A Tenth zostało zainspirowane zakończeniem Jumbo

- Amiss – aż wstyd przyznać – dużo zawdzięcza piosence Jeśli tego chcesz

- W The Leave wyciszenie jakby z The Wall a kulminacja jak w Elevated Observations

- w Laid Up With Jealousy jest krótki zaśpiew w tle zainspirowany jakimś fragmentem drugiej płyty The Incredible String Band

/pewnie mi się jakieś jeszcze przypomną/

Jeśli chodzi o ogólne nawiązania stylistyczne to wszystkie ballady na rozłożonych akordach mają zapewne swoje źródło w A Pillow of Winds (i drugorzędnie w balladach z Obscured By Clouds i More), harmonie wyssane z The Beatles, ale sposób produkcji chórków bardziej z The Moody Blues (otulanie głównego wokalu zdublowaną harmonią z każdej strony stereo zauważyłem w New Horizons i z dumą przyznaję, że wprowadziłem do Na niebie ciągły ruch), sam sposób prowadzenia harmonii (także falsetowych) przyuważyłem także na płycie Out of the Blue (cudowne nuty w poprzek w akordu w Steppin’ Out!), oczywiście wszystko co się dzieje dookoła Armii miało również znaczący wpływ na moje widzenie kwestii realizacyjnych i technicznych

Jak już pisałem na Ultima Thule, ostatnio odkryłem dwóch wykonawców, którzy zaskoczyli mnie tym, że właściwie swobodnie osiągnęli wiele z tego na co mozolnie pracowałem przez wiele lat, myślę tu o debiutanckich płytach Anthony’ego Phillipsa (God If I Saw Her Now!) i Blossom Toes

:D

Lodge - 2011-01-20, 23:57

szkic tego od kogo Soundrops zrzynali:



(w nawiasach Ci, z których zrzynali nie znając ich :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: )

Witt - 2011-02-20, 23:12

Please don't oust me - He had white horses? :)
Lodge - 2011-02-21, 10:42

oż ty! jak w morde Lejkowi szczelił! :)
otoKarbalcy - 2011-02-21, 11:18

Lodge napisał/a:
(w nawiasach Ci, z których zrzynali nie znając ich )

the 1960's? Do dzisiaj nie znam :-D

Crazy - 2011-02-22, 23:16

Lodge napisał/a:
refren The Larch na pewno w jakiejś części opiera się na Eyes of a Child

o żesz ty, faktycznie :-)
wyjątkowo znam i piosenkę Soundropsową, i inspirującą (niestety w większości wymienionych przez Gera przykładów się nie orientuję... :oops: kurde czuję się na tym forum jak jakiś riant :cry: ) - no i słyszę to!

Jednak nie mam z tym żadnego problemu, ponieważ jeżeli przeróbka jest lepsza niż oryginał, to w czym problem? :)

Fengari - 2011-02-22, 23:22

Crazy napisał/a:
niestety w większości wymienionych przez Gera przykładów się nie orientuję...

Ba... ja się nie orientuję nawet tam, gdzie Gero pisze 'wiadomo'. :oops:
Tak w ogóle, przy okazji, to witam Waszmościa, bom jeszcze tego nie zrobiła... :)

Crazy - 2011-02-22, 23:32

Waszmościni to ja nie jestem godzien ran lizać :oops: Najpierw muszę posłuchać tych wszystkich soundrops, a przynajmniej kilku, bo wstyd mi za moją ignorancję. Ale jakże to, skoro nie ma ich na kasetach a przynajmniej płytach :(
Fengari - 2011-02-22, 23:42

Szczęśliwie dla Waszmościa ran żadnych w chwili obecnej nie posiadam. ;) Nadmienię też, ku pocieszeniu, że mi dla odmiany nieznane są Soundropsy kasetowe paszczersami zwane. :(
Crazy - 2011-03-19, 16:21

Lodge napisał/a:
cytaty nieświadome (tu zaczyna się zabawa – kto znajdzie więcej?)


hmm, ostatnio słuchałem dużo witkowej Antoniny Krzysztoń (Wołanie) a też i sporo Soundrops... i razu pewnego na ulicy zapętliło mi się życie jest listem... czytaj go... z dun flodigarry up on.... Faktem jest, że ani jednego, ani drugiego dobrze nie pamiętałem, tym łatwiej więc mogły mi się melodie dwóch tych piosenek ponaginać tak, żeby podobieństwo wyszło na jaw. Ale może coś w tym jest?

Lodge - 2011-03-19, 16:57

ooo, rzeczywiście :)
Fengari - 2011-05-28, 20:10

Tak mi się zdało, że motyw przewodni z Enough brzmi jakoś znajomo... i teraz trafiłam - może nie jest to podobieństwo idealne, ale jednak słyszę coś podobnego w 'Bleak House' Anthony'ego Phillipsa. :) Przypadek czy nie?
Lodge - 2011-05-28, 23:59

przypadek, tego utworu jeszcze nie kojarzę :)
Fengari - 2011-05-30, 18:05

A tak, gwoli ścisłości, chodzi mi o wersję Bleak House instrumental mix, 1978.
Bo dopiero teraz zauważyłam, że 'Bleak House' jako takie jest normalną piosenką z tekstem, ale nie wiem nawet, z jakiej płyty i tej też nie znam (chyba ;) ).
Linka daję dla wszystkich ciekawych, bo mnie samą zawsze ciekawi, czy tylko ja słyszę podobieństwo, czy ono faktycznie jest. :)

Crazy - 2011-07-24, 11:01

W ramach moich odkryć pociągowych...

tu tu tu dum riff początkowy w The Train Home i głęboki (jak na Gera) głos wchodzi: woood (sweet wood)

a mi (choć tempo riffu szybsze) w głowie gra głęboki (jak na Toma) głos, który po riffie wchodzi: znóóów (znów wracam po nocy)

Jest trochę podobne, nie?


Tym samym dokonałem odkrycia pierwszej ważnej różnicy między dwoma Trainami, całkiem inaczej się rozgrywa to rozpoczęcie śpiewania!

Crazy - 2011-10-05, 21:35

Christian Christian why are you so sad - niby zupełnie inna melodia, ale nieodparcie kojarzy mi się z:
Jesus Jesus, what's it all about? z jakiegoś tam utworu na Final Cut.
Rytm zupełnie ten sam i niestety śpiewa mi się ten Christian na tamtą melodię co gorsza z zakatarzonym głosem Rogera. Niestety, bo szczerze mówiąc Fruitless podoba mi się na pewno bardziej i w ogóle uważam, że ten Krystian jest świetnym początkiem płyty.

Lodge - 2011-10-05, 22:51

ciekawe zauważenie :)


a ja sobie ostatnio próbowałem wyliczyć wszystkie nawiązania Soundrops do Moody Blues i aż głowa pynka :roll:

* bezpośrednie tributy: utwory Justin of Cobham i Song For John (choćten drugi dość kąśliwy)

* namechecking (czyli wymienienie w tekście nazwy zespou lub któregoś muzyka z nazwiska): w utworach Glory (Za Bramką), Ultimates, Friend Who Have Left, Renewed, gods oraz The Other Side (a i w soundropsowej wersji Nostalgii)

* cytaty muzyczne: w utworach Friend Who Have Left, June, Poor Boy, Zeel (w wersji z TER)

* zacytowany tekst/tytuł piosenki: w utworach The Morose Rose, The Dwarf i The Hills a także w nazwie składanki Travellling Eternity Road

* wyraźne nawiązania nieświadome: wspomniany refren The Larch a i pewnie mnóstwo innych

najwyższy czas z tym chyba skończyć hehehehe

Fengari - 2011-10-29, 20:46

A ja mam pewne odległe skojarzenia między Australią a Remember Me, My Friend, hehehe :mrgreen:
Lodge - 2011-10-29, 23:15

ale Australia była napisana zanim w domu pojawiło się Blue Jays, ha!
Fengari - 2011-10-31, 14:08

Biedna Morelka intuicyjnie przeczuwaa, co ją czeka!
Witt - 2011-11-01, 21:07

O nie. W "Australii" nie ma żadnej biedności!
Fengari - 2012-09-25, 21:26

Nie jest to może jakieś zerżnięcie żywcem, może nawet w ogóle nie kwalifikuje się jako zerżnęcie, ale jakoś bardzo mi się kojarzą Wambierzyce z simonowo-garfunkelowym 'Barbriallen'.
Lodge - 2012-09-25, 21:32

...Otokarl napisarl barldzo angielską melodię... bardzo mi się kojarzy z powieściami Thomasa Hardy'ego... ale do Gór Stoowych tesz pasuje :)
otoKarbalcy - 2012-09-26, 15:08

Ha, ciekawe rzeczy piszecie. Ani nie czytałem żadnej książki Hardy'ego (nadrobię niedługo) ani nigdy nie słyszałem tej piosenki S&G (nadrobiłem). Anglię to znam też raczej ze słyszenia.

W sumie bardzo miło, że się kojarzy, bo w obu przypadkach to bardzo nobilitujące skojarzenia :)

Crazy - 2012-11-01, 12:35

A czy liczą się zrzynki z samych siebie? A nawet przekopinki? ;)

Bo właśnie oglądaliśmy pod rząd zacne teledyski do Ultimates a potem The Way Will Find You Love, i choć jeden z Uonki, a drugi z Poddasza, to jednak cały handful of kadrs and ujęćs został wyraźne przekopiowany z jednego w drugie!

Lodge - 2012-11-01, 12:58

:D :D jedni nazwią to kopiowaniem, inni: konceptem :!: :!: :D :D
Crazy - 2012-11-04, 10:02

Ach przecież! To jest po prostu jak u np. Lyncha, że w różnych filmach występują czerwone zasłony, które oznaczają coś tam. Tak u Soundrops powtarzają się inne symbole, np. otoKar w berecie :)
Lodge - 2012-11-25, 11:14

a teraz nieco w drugą stronę

bardzo soundropsowa nuta jakimś cudem u możnych tego muzycznego świata

tym numerem ujrzanym przypadkiem w wersji LIVE na Vivie Zwei (jak również zagranym u jego boku This Is a Low) zaczarował mnie zespó blur:
Woodpigeon Song

a tu klejnocik radioheadowy:
Lozenge of Love

oczywiście obydwa z jakichś marginesów dyskograficznych hehehe

otoKarbalcy - 2012-11-26, 09:17

Lodge napisał/a:
tym numerem ujrzanym przypadkiem w wersji LIVE na Vivie Zwei (jak również zagranym u jego boku This Is a Low) zaczarował mnie zespó blur:
Woodpigeon Song


Początek faktycznie, jak my! :shock: A ogólniej - Beetlebum, jak się okazuje ma nie tylko nieziemska stronę A.

Lodge napisał/a:
a tu klejnocik radioheadowy:
Lozenge of Love


Tu zwłaszcza koniec :shock: Teledysk fajny zrobił ten fan

Z obu utwów, jednak większe wrażenie robi Blur, może dlatego, że taki numer to dla nich jednak bardzie wyjątkowy. Radiohead miało więcej podobnych eksperymentów

Fengari - 2012-11-28, 18:57

Faktycznie bardzo soundropsowe brzmienie, zwłaszcza Radiohead! A to nie Wy to nagraliście? ;) A teledysk faktycznie super, zatęskniło mi się za zimową wyprawą w góry...
Lodge - 2013-03-24, 12:56

to Siora odkryła raz w TV, ja tylko znalazłem na jutub:

POLSCY PREKURSORZY SOUNDRPS?

pacz i podziw!

...gdzie się ruszysz to zły pies...

niby duet, ale jednak w trzech - i na końcu dali "Pawłowi" poszaleć!

Witt - 2013-03-24, 16:58

Dość zjawiskowe i nadaje się pod strzegółową analizę :D .
Crazy - 2013-03-25, 21:21

żadne to kradzierze tym razem, natomiast w głowie rozległa mi się pieśń Train train on the hill..., którą śpiewał Ian Anderson - i to był strzał w dziesiątkę! Nie wiem, czy to oznacza, że piosenka ta nawiązuje do stylistyki Jethro Tull, czy też, że Jethro Tull antycypowało stylistykę The Soundrops, w każdym razie pięknie się to zestawiło.
Crazy - 2013-12-25, 19:19

Soundrops & Smok zaczynają grać... a ja czekam aż zaczną śpiewać "każda rzecz ma swój czas"! Tylko ten początek, potem idzie w zupełnie innym kierunku, zresztą bardzo ładnym.
Lodge - 2014-11-22, 12:47

dopiero dziś, po 21 latach odkryłem, że charakterystyczny zawijas melodii (tagzwany hook) z pierwszej linijki The Choice wzięłem z tej piosenki Roy Woodiego:
Any Old Time Will Do

numery są - poza tym jednym elementem - zupełnie różne, ale tak - wszystko się zgadza, płytę "Mustard" poznałem wiosną '93, a melodia Choice powstaa w sierpniu

Crazy - 2014-11-22, 20:29

Ale w którym miejscu piosenki masz ten element, bo ja niestety nie zidentyfikowałem? :oops:
Lodge - 2014-11-22, 23:00

też na końcu pierwszych linijek w zwrotkach, pierwszy raz to miejsce jest w 0'20''

pamiętam, ze w pierwszej wersji tekstu The Choice było

when you're looking from your window

co było szczególnie paralelne z woodowym

now and then I peek(?) out my window(3'13)

otoKarbalcy - 2014-11-23, 14:22

Ja nadal nie słyszę :D
Crazy - 2016-08-26, 16:38

Lodge l Larczu napisał/a:
Piosenkę niósł dość żwawy refren, trochę podparty refrenem "Eyes of a Child" Moody Blues.

ej rzczywiście! :shock: jakem na to nigdy nie wpadł?!

Crazy - 2018-08-16, 13:34

O, ale to!

Czy aby ten refren nie stał się nieoczekiwaną inspiracją dla tego, o?

Lodge - 2018-08-16, 14:43

muzyka jest Adama, więc nie wiem, ale całkiem możliwe, bo pamiętam, że w wersji demo śpiewał w tamtym miejscu: "hey - {ciąg po norwesku} - doing" :D
Crazy - 2018-08-17, 07:11

Wczoraj sobie posłuchać tego Xesa/Thomasa i to jest CHOLERNIE dobry numer. Mam wrażenie, że najlepszy na całej płycie i jedno ze szczytowych dokonań zespołu.

Having said that, numer triangelsów, nie wiem, czy inspirowany czy nie, ale niezmiernie mi się podoba! Marcin wczoraj pytał, czemu w kółko słucham tej samej piosenki ;)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group