drops w innych sounds |
Autor |
Wiadomość |
Lodge
pastoral rocker
Dołączył: 18 Sty 2011 Posty: 2795 Skąd: ęsowany
|
Wysłany: 2011-01-18, 21:33 drops w innych sounds
|
|
|
Choć to nie było nigdy jakimś naszym priorytetem, tak się jakoś złożyło, że ani jako Triangelsi ani jako Soundrops nigdy nie próbowaliśmy świadomie kopiować niczyjego stylu, starając się bardziej wyciągnąć maximum z naszych ograniczonych przecież możliwości . Jednak w oczywisty sposób do naszych utworów przedostały się z piosenek naszych ulubionych zespołów elementy stylistyczne i nawet melodyczne.
Na razie zajmijmy się tylko muzyką:
a) świadome cytaty
- w zakończeniu The Answer zakończenie I Will
- w The Park kulminacje z What On Earth
- gods: wiadomo
- Tańczmy do upadłego: też wiadomo
- w najnowszej wersji 19 Aug Rev chórek śpiewa refren I’m So Glad
- w naszej przeróbce Aguirre oczywiście w środku jest fragment z The Cinema Show
- w Tooo gitara jakby z Trenu (tylko że gorsza)
b)cytaty nieświadome (tu zaczyna się zabawa – kto znajdzie więcej?)
- w nieszczęsnym Suburban Bus w refrenie jak byk stoją fragmenty Blackberry Way – jak mogłem tego nie zauważyć?
- Właściwe całe All The Time jest nieświadomym plagiatem Everybody Needs Somebody to Love, na szczęście trudno to na pierwszy rzut oka zauważyć, bo jakiś poboczny zaśpiew przeszedł do głównej melodii a główny riff został nieco zdeformowany, utwór pochodzi z roku 2005 a ostatni raz słuchałem oryginału na szpulowcu okoo 1990, brawo!
- zwrotka The Channel of Relief na pewno dużo zawdzięcza zakończeniu Trzeciego Oceanu
- oczywiście Following the Moon było pomyślane jako pastisz The Doors, ale jednak główny riff jest za blisko Black Polished Chrome
- rytmika Darkness Darkness na pewno wzięła się z Kantyku
- refren The Lighthouse wzięty z Fade Away (nawet to samo słowo i tak samo przekręcóny dyftong)
- melizmat w refrenie Greed wykrojony z najleprzego momentu So Far Away
- refren The Larch na pewno w jakiejś części opiera się na Eyes of a Child (Part One)
- w refrenie For The Time Being są jakieś echa Remember Me My Friend, choć MarAdler dopatrzył się w tym utworze poważniejszego nadużycia – główny riff rzekomo ukradłem z I Want You
- zakończenie A Tenth zostało zainspirowane zakończeniem Jumbo
- Amiss – aż wstyd przyznać – dużo zawdzięcza piosence Jeśli tego chcesz
- W The Leave wyciszenie jakby z The Wall a kulminacja jak w Elevated Observations
- w Laid Up With Jealousy jest krótki zaśpiew w tle zainspirowany jakimś fragmentem drugiej płyty The Incredible String Band
/pewnie mi się jakieś jeszcze przypomną/
Jeśli chodzi o ogólne nawiązania stylistyczne to wszystkie ballady na rozłożonych akordach mają zapewne swoje źródło w A Pillow of Winds (i drugorzędnie w balladach z Obscured By Clouds i More), harmonie wyssane z The Beatles, ale sposób produkcji chórków bardziej z The Moody Blues (otulanie głównego wokalu zdublowaną harmonią z każdej strony stereo zauważyłem w New Horizons i z dumą przyznaję, że wprowadziłem do Na niebie ciągły ruch), sam sposób prowadzenia harmonii (także falsetowych) przyuważyłem także na płycie Out of the Blue (cudowne nuty w poprzek w akordu w Steppin’ Out!), oczywiście wszystko co się dzieje dookoła Armii miało również znaczący wpływ na moje widzenie kwestii realizacyjnych i technicznych
Jak już pisałem na Ultima Thule, ostatnio odkryłem dwóch wykonawców, którzy zaskoczyli mnie tym, że właściwie swobodnie osiągnęli wiele z tego na co mozolnie pracowałem przez wiele lat, myślę tu o debiutanckich płytach Anthony’ego Phillipsa (God If I Saw Her Now!) i Blossom Toes
|
_________________ what will you do?
I will fight the zając of despair
Maire Brennan |
Ostatnio zmieniony przez TheSoundrops 2011-01-18, 22:22, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Lodge
pastoral rocker
Dołączył: 18 Sty 2011 Posty: 2795 Skąd: ęsowany
|
Wysłany: 2011-01-20, 23:57
|
|
|
szkic tego od kogo Soundrops zrzynali:
(w nawiasach Ci, z których zrzynali nie znając ich ) |
_________________ what will you do?
I will fight the zając of despair
Maire Brennan |
|
|
|
|
Witt
arcy
Dołączył: 20 Sty 2011 Posty: 1801 Skąd: śąę
|
Wysłany: 2011-02-20, 23:12
|
|
|
Please don't oust me - He had white horses? |
_________________ Słowianie na mchu jadali |
|
|
|
|
Lodge
pastoral rocker
Dołączył: 18 Sty 2011 Posty: 2795 Skąd: ęsowany
|
Wysłany: 2011-02-21, 10:42
|
|
|
oż ty! jak w morde Lejkowi szczelił! |
_________________ what will you do?
I will fight the zając of despair
Maire Brennan |
|
|
|
|
otoKarbalcy
Dołączył: 19 Sty 2011 Posty: 2270 Skąd: ynawia
|
Wysłany: 2011-02-21, 11:18
|
|
|
Lodge napisał/a: | (w nawiasach Ci, z których zrzynali nie znając ich ) |
the 1960's? Do dzisiaj nie znam :-D |
_________________ Znitrz olimpijski nas prwAdzi |
|
|
|
|
Crazy
Dołączył: 14 Lut 2011 Posty: 2082
|
Wysłany: 2011-02-22, 23:16
|
|
|
Lodge napisał/a: | refren The Larch na pewno w jakiejś części opiera się na Eyes of a Child |
o żesz ty, faktycznie :-)
wyjątkowo znam i piosenkę Soundropsową, i inspirującą (niestety w większości wymienionych przez Gera przykładów się nie orientuję... kurde czuję się na tym forum jak jakiś riant ) - no i słyszę to!
Jednak nie mam z tym żadnego problemu, ponieważ jeżeli przeróbka jest lepsza niż oryginał, to w czym problem? |
|
|
|
|
Fengari
terrorystka
Dołączyła: 19 Sty 2011 Posty: 1098 Skąd: ycjo suabo
|
Wysłany: 2011-02-22, 23:22
|
|
|
Crazy napisał/a: | niestety w większości wymienionych przez Gera przykładów się nie orientuję... |
Ba... ja się nie orientuję nawet tam, gdzie Gero pisze 'wiadomo'.
Tak w ogóle, przy okazji, to witam Waszmościa, bom jeszcze tego nie zrobiła... |
|
|
|
|
Crazy
Dołączył: 14 Lut 2011 Posty: 2082
|
Wysłany: 2011-02-22, 23:32
|
|
|
Waszmościni to ja nie jestem godzien ran lizać Najpierw muszę posłuchać tych wszystkich soundrops, a przynajmniej kilku, bo wstyd mi za moją ignorancję. Ale jakże to, skoro nie ma ich na kasetach a przynajmniej płytach |
|
|
|
|
Fengari
terrorystka
Dołączyła: 19 Sty 2011 Posty: 1098 Skąd: ycjo suabo
|
Wysłany: 2011-02-22, 23:42
|
|
|
Szczęśliwie dla Waszmościa ran żadnych w chwili obecnej nie posiadam. Nadmienię też, ku pocieszeniu, że mi dla odmiany nieznane są Soundropsy kasetowe paszczersami zwane. |
|
|
|
|
Crazy
Dołączył: 14 Lut 2011 Posty: 2082
|
Wysłany: 2011-03-19, 16:21
|
|
|
Lodge napisał/a: | cytaty nieświadome (tu zaczyna się zabawa – kto znajdzie więcej?) |
hmm, ostatnio słuchałem dużo witkowej Antoniny Krzysztoń (Wołanie) a też i sporo Soundrops... i razu pewnego na ulicy zapętliło mi się życie jest listem... czytaj go... z dun flodigarry up on.... Faktem jest, że ani jednego, ani drugiego dobrze nie pamiętałem, tym łatwiej więc mogły mi się melodie dwóch tych piosenek ponaginać tak, żeby podobieństwo wyszło na jaw. Ale może coś w tym jest? |
|
|
|
|
Lodge
pastoral rocker
Dołączył: 18 Sty 2011 Posty: 2795 Skąd: ęsowany
|
Wysłany: 2011-03-19, 16:57
|
|
|
ooo, rzeczywiście |
_________________ what will you do?
I will fight the zając of despair
Maire Brennan |
|
|
|
|
Fengari
terrorystka
Dołączyła: 19 Sty 2011 Posty: 1098 Skąd: ycjo suabo
|
Wysłany: 2011-05-28, 20:10
|
|
|
Tak mi się zdało, że motyw przewodni z Enough brzmi jakoś znajomo... i teraz trafiłam - może nie jest to podobieństwo idealne, ale jednak słyszę coś podobnego w 'Bleak House' Anthony'ego Phillipsa. Przypadek czy nie? |
|
|
|
|
Lodge
pastoral rocker
Dołączył: 18 Sty 2011 Posty: 2795 Skąd: ęsowany
|
Wysłany: 2011-05-28, 23:59
|
|
|
przypadek, tego utworu jeszcze nie kojarzę |
_________________ what will you do?
I will fight the zając of despair
Maire Brennan |
|
|
|
|
Fengari
terrorystka
Dołączyła: 19 Sty 2011 Posty: 1098 Skąd: ycjo suabo
|
Wysłany: 2011-05-30, 18:05
|
|
|
A tak, gwoli ścisłości, chodzi mi o wersję Bleak House instrumental mix, 1978.
Bo dopiero teraz zauważyłam, że 'Bleak House' jako takie jest normalną piosenką z tekstem, ale nie wiem nawet, z jakiej płyty i tej też nie znam (chyba ).
Linka daję dla wszystkich ciekawych, bo mnie samą zawsze ciekawi, czy tylko ja słyszę podobieństwo, czy ono faktycznie jest. |
|
|
|
|
Crazy
Dołączył: 14 Lut 2011 Posty: 2082
|
Wysłany: 2011-07-24, 11:01
|
|
|
W ramach moich odkryć pociągowych...
tu tu tu dum riff początkowy w The Train Home i głęboki (jak na Gera) głos wchodzi: woood (sweet wood)
a mi (choć tempo riffu szybsze) w głowie gra głęboki (jak na Toma) głos, który po riffie wchodzi: znóóów (znów wracam po nocy)
Jest trochę podobne, nie?
Tym samym dokonałem odkrycia pierwszej ważnej różnicy między dwoma Trainami, całkiem inaczej się rozgrywa to rozpoczęcie śpiewania! |
|
|
|
|
|